วันพฤหัสบดีที่ 11 สิงหาคม พ.ศ. 2554

New Design Package,Pepsi introduces green bottle

Pepsi’s green bottle
On March 15th, Pepsi released its press release for it new plant based plastic bottle.

In their press release, Pepsi gives us some details behind the new material.

They also mention the packaging fiasco of last year in passing, which is the Sun Chips ‘environmental’ package. We covered this noisy package before here and here. The package also got significant prime-time media coverage later, only to be withdrawn from the market later in the year. There were youtube videos, hate groups, and significant uproar that is unusual in the packaging world.
Invisible or Not
Packaging for uninvolved products is usually invisible to the consumer until it fails. Being noisy certainly breached the invisibility rule not only by being audible (which can be useful for sensory appeal), but also by becoming an annoyance to many.
Going back to the green bottle, Pepsi certainly does not have a great track record in this field. While Pepsi is boldly claiming the first 100% plant based bottle title, we are hardly at the finishing line. The race is just starting.
First and foremost, plant based plastics have been around for a while. The show-stopper in this field has not been a technical limitation, but material costs that are typically higher by around a factor of three. Naturally, Pepsi does not go into cost details.
Second, there is the concern for increasing pressure applied on limited farming resources with biofuels and now with bioplastics, all competing with the world’s food supply. Therefore, we are not convinced that green plastics provide a long term solution.
In our opinion, this will take many years to go beyond the pilot stage, and may never scale up to cover the trillions of PET bottles that are manufactured in the world today.
In case you are wondering about that trillion figure, consider this; the volume of cans and bottles produced between Pepsi and Coke only is around one trillion packages a year. With over half a trillion of that coming from Coke.
©2011 PackageRepublic.com. All Rights Reserved.

ขวดเป๊ปซี่สีเขียว

เมื่อ 15 มีนาคม, เป๊ปซี่เปิดตัวแถลงข่าวสำหรับมันพืชจากขวดพลาสติกใหม่ของพวกเขาใน งานแถลงข่าวเป๊ป ซี่จะช่วยให้เรารายละเอียดบางอย่างที่อยู่เบื้องหลังวัสดุใหม่พวกเขายังพูด ถึงการล้มเหลวบรรจุภัณฑ์ของปีก่อนในการส่งผ่านซึ่งเป็นแพคเกจของชิปดวง อาทิตย์สิ่งแวดล้อม'เราครอบคลุมแพคเกจนี้ก่อนที่จะมีเสียงดังที่นี่และที่นี่แพ คเกจที่ยังมีอย่างมีนัยสำคัญที่สำคัญเวลาคุ้มครองสื่อในภายหลังเท่านั้นที่ จะถอนตัวออกจากตลาดในช่วงปลายปีมีวิดีโอyoutube,กลุ่มเกลียดชังและความ โกลาหลอย่างมีนัยสำคัญที่ผิดปกติในโลกที่ถูกบรรจุภัณฑ์


มองไม่เห็นหรือไม่

บรรจุภัณฑ์สำหรับผลิตภัณฑ์ uninvolved มักจะมองไม่เห็นไปยังผู้บริโภคจนกว่าจะล้มเหลว ถูกรบกวนอย่างแน่นอนละเมิดกฎมองไม่เห็นที่ไม่เพียงแต่โดยการเสียง(ซึ่งจะ เป็นประโยชน์สำหรับการอุทธรณ์ทางประสาทสัมผัส) แต่ยังโดยกลายเป็นความน่ารำคาญให้กับหลายจะกลับไปที่ขวดสีเขียว, เป๊ปซี่อย่างแน่นอนไม่ได้มีการบันทึกติดตามที่ดีเยี่ยมในสาขานี้ในขณะที่ เป๊ปซี่กล้าอ้างว่าเป็นครั้งแรกตามชื่อพืชขวด 100% เราแทบจะไม่ที่เส้นชัย การแข่งขันเป็นเพียงเริ่มต้นแรกและสำคัญที่สุดพลาสติกจากพืชที่ได้รับรอบ สำหรับขณะที่ แสดงอุดในเขตข้อมูลนี้ยังไม่ได้รับข้อ จำกัด ทางเทคนิค แต่ค่าใช้จ่ายวัสดุที่มักจะสูงขึ้นตามปัจจัยรอบสาม ธรรมชาติ, เป๊ปซี่ไม่ได้ไปลงรายละเอียดค่าใช้จ่าย สอง มีความกังวลสำหรับความดันเพิ่มขึ้นทรัพยากรที่ใช้กับการทำฟาร์ม จำกัด ด้วยเชื้อเพลิงชีวภาพเป็นและตอนนี้กับพลาสติกชีวภาพทั้งหมดในการแข่งขันกับ แหล่งผลิตอาหารของโลก ดังนั้นเราจึงไม่มั่นใจว่าพลาสติกสีเขียวให้แก้ปัญหาระยะยาวในความเห็นของเรานี้จะใช้เวลาหลายปีที่จะไปพ้นจากขั้นตอนนักบินและไม่อาจขยายให้ครอบคลุมถึงล้านล้านของขวด PET ที่ผลิตในโลกปัจจุบันใน กรณีที่คุณสงสัยเกี่ยวกับการที่ตัวเลขล้านล้าน, พิจารณานี้ปริมาณของกระป๋องและขวดที่ผลิตระหว่างเป๊ปซี่และโค้กเพียงอย่าง เดียวคือรอบหนึ่งล้านล้านต่อปีแพคเกจ ที่มีมากกว่าครึ่งล้านล้านที่มาจากโค้ก

© 2011 PackageRepublic.com สงวนลิขสิทธิ์

ข้อมูลจาก : http://www.packagerepublic.com/?p=2359#more-2359

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...